Tuesday, August 23, 2011

Slow = Takde Mood

connection super slow bila bandwidth dah max. sebelum nie speed reduce kepada 1/3, so takde la terasa sangat walopun dah kena capped. tapi sejak diorang tukar kepada 1/10 beberapa bulan lepas, nie first time la aku kena capped speed tahap siput nie and memang tak best langsung... rasa cam lambat giler nak tunggu my favourites loading. giler semput. :P

ingat hari tu lepas member² upload gambar gath hari tu, nak la upload kat sini untuk salah satu kenangan terindah aku. tapi disebabkan speed super lembap yang amat (kalo dah super + yang amat tu means slow yang tak terkata la), aku give up. tunggu la 28hb nie lepas capped uplift, baru aku upload balik. tu pun kalo aku ada mood nak upload... :P

anyway, motif entry nie just nak bagitau aku takde mood nak online lama² bila connection slow. so takde mood la nak jenguk² baca blog kengkawan sebab betul² menduga kesabaran akulah nak menunggunya fully load tambah² yang ada header gedabak² tu semua. tu tak masuk segala macam bling² dengan auto play mp3 player segala. so lepas raya la aku redah balik semua kalo aku teringat and kalo aku larat.

my FB gaming friends (especially flash games) sure sakit hati. yelah aku accept diorang time connection masih super smooth. pastu takde tolong² pun. bukan tak nak tolong tapi tak boleh nak tolong. dah la berat, berjanggut aku nak tunggu dia fully load. boleh tertido aku depan pc nie... balik raya nanti la aku cover balik semua. tu pun kalo tak expired la. kalo expired, then sorry le...

member² SMTI and SMC yang kata nak buat gath pun tak confirmkan betul² kat mana lokasi untuk perjumpaan kali nie. aku malas nak cakap banyak². cam biasalah... kalo dah ada details (tarikh, masa and tempat), senang aku nak tanya hubby. kalo takde details, nak tanya apa, kan? kalo dekat, dia tak kerja, boleh la join. kalo tak, memang takde harapan la nak join sekali. kalo area KL and PJ je takpe la. aku pun boleh pergi sendiri. selain dari tu, susah sket le...

baru² nie ada ramai la pulak member² yang nak lari. nie bukan lari marathon tu ye? nie lari dari dunia realiti, lari dari family, lari dari kawan², lari dari tempat kerja, lari dari rumah, lari dari sekolah, lari tah ke mana lagi tah. motif diorang lari slalunya sama je; stress, pressure tahap maksima sampai rasa nak mati. haih! aku pun pernah stress jugak. pernah pressure jugak tapi takde la sampai nak mati ke atau lari ke mana². habis kuat pun, aku cuma lari ke alam fantasi. alam fantasi yang aku maksudkan nie ialah dunia gaming. meeting with old and new gamers. so aku takde la stress lagi cam dulu.

it's normal la kan kalo orang tak suka kita tak kira la kita nie memenuhi citarasa diorang ataupun tak. bagi aku, dulu maybe la aku suka nak puaskan hati semua orang and dalam hati slalu nangis sorang² sebab takde yang betul² cuba untuk gembirakan hati aku. tak tinggi pun permintaan aku, just make me happy by staying by my side. itu je. tapi itu pun orang susah nak buat. aku tak pernah mintak apa² melainkan sedikit pengertian and kasih sayang. bila kita rasa dihargai, hidup akan terasa lebih bermakna. seeing my beloved family and friends happy really makes me happy tapi kalo dok kena paksa ikut kehendak orang je and end up hurting myself, aku rasa dah tak berbaloi nak beria² puaskan hati orang lagi dah. so sekarang nie (since Aidilfitri last year), aku buat keputusan untuk lebihkan orang yang hargai aku. senang macam tu! yang lain tu, biasa² je la. buat apa nak beria² sangat, kan? memang aku tak harapkan apa², so patutnya diorang pun tak boleh nak simpan harapan tinggi menggunung dari aku. kalo dah slalu ditreat macam sampah, sape je yang boleh tahan, kan? aku nie manusia biasa je. aku pun tau sakit hati jugak macam orang lain... aku pun reti penat jugak...

oklah, malas nak membebel... korang bukan faham pun! lol! aku nak sambung 'kerja' aku. take care! ;)

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)