Saturday, July 23, 2011

Berjaya Times Square Theme Park

no wonder la ramai yang tak tau Cosmo's (Cosmo's World) tu apa. rupanya dah tukar nama jadi Berjaya Times Square Theme Park. manalah aku nak tau. aku pun dah lama tak jalan-jalan ke Berjaya Times Square. so tak pasti pulak bila masa nama Cosmo's World tu dah tak digunakan lagi...

anyway, aku sampai kat Times Square dalam 11.30 pagi. then tunggu Atie yang bertolak dari Selayang bersama Rosli, Ziela and Murni (baby girl diorang). diorang terperangkap dalam jam aka kesesakan lalu lintas. so nak dekat pukul 1 petang baru dapat jumpa diorang. diorang cuma hantar Atie and nak kenal dengan aku. then diorang bawak haluan sendiri. tinggal aku and Atie je kat depan pintu masuk theme park tu. tak lama lepas tu, Man pun sampai. beli tiket; sorang RM37 (harga untuk warganegara Malaysia). dulu² masa first time kitorang datang sini, masa tu Cosmo's baru je bukak, tiket cuma RM25 je tak kira la hari apa pun. sekarang nie tiket ada 2 price. for more info boleh check site diorang at www.timessquarekl.com/themepark/.

biasalah kalo dah pergi taman tema. motifnya nak main semua attractions sampai lebam. lol! dedua tempat kitorang belasah; Galaxy Station and Fantasy Garden. asal boleh naik, naik je. mana yang tak boleh tu (under maintenance atau memang tak boleh naik), takde la naik. aku naik Ooort's Express, DNA Mixer, Spinning Orbit, Space Attack and Supersonic Odyssey Roller Coaster kat Galaxy Station. Dizzy Izzy tutup, ada kerja-kerja pembaikan. aku rasa dari dulu aku tak merasa naik Dizzy Izzy nie. tutup je manjang... Man cuma naik Ooort's Express je. Atie pulak naik Spinning Orbit, Space Attack and Supersonic Odyssey Roller Coaster.

kat Fantasy Garden, kitorang bertiga naik Botanic Drive, Crazy Bus, Buddy Go Round (oh, jangan tak percaya, kitorang tunggang kuda mainan tu gelak-gelak je sampai la lagu abis. lagu yang diorang pasang time nie lagu 10 Little Indians.) and Fantasy Trail. yang Robo Crash, Molly-Cool's Swing, Honey Bump and Flying Bumble Bee tu kitorang tak naik. sebabnya terlalu ramai le pulak budak-budak sekolah rendah (rombongan kot) siap dengan pakaian seragam sekolah diorang lagi dok main. cam menyemak je kalo yang tu pun kitorang nak belasah jugak, kan? :P

then disebabkan Atie rasa nak muntah and Man pulak masih penat dengan Rexona Men Adventure Challenge yang dia join pagi tadi, so untuk 2, 3, 4, 5 round attractions kat Galaxy Station tu aku layan la sorang-sorang. disebabkan masa naik kali pertama dah gelak and jerit bagai, so bila naik kali ke2, 3, 4 and 5 tu dah takde rasa apa dah. tapi DNA Mixer tu buat aku sakit-sakit tulang. dengan ibu jari kaki aku terkena besi kat cermin penghadang tu lagi. tak sanggup naik untuk second round. Ooort's Express tu buat aku sakit tengkuk and tangan kanan. so tu pun layan sekali je. yang lain tu semua aku layan berkali-kali sampai kepala pun dah rasa cam pening, baru aku stop. satisfied giler la dapat lepas gian. hehe!

3 kali kitorang keluar masuk theme park sampai yang jaga pintu keluar masuk tu pun dah cam kitorang. hahahaha! kali pertama keluar sebab nak gi ambik barang-barang Atie kat kereta Rosli. kali kedua keluar sebab nak gi main bowling jap. dah lama giler aku tak main bowling. tah berapa tahun tah... cam sengal je bila main tadi. :P total score pun aku tak check tapi takpe Man dah simpankan. tunggu dia upload je. :D then kitorang gi makan kat food court pulak sebab lapar. aku makan bakso, Atie makan bihun goreng and Man makan tomyam. barang semua masih tinggal kat theme park. so kali ketiga tu sebab nak gi ambik barang yang ditinggalkan and nak guna tandas diorang yang sangat bersih sebelum balik rumah. :P

thank you so much; Atie and Man untuk hari nie! seronok sangat! :D ada rezeki, kita jumpa lagi! :) take care! ;)

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)