Monday, May 16, 2011

Priest, GSC Pavilion

pagi tadi Atie call ajak keluar. kitorang ingat nak pergi Genting sebab dah lama tak pergi bersama tapi rasa macam dah lewat sangat and cost pun dah tak murah macam dulu. Atie kata boleh dapat staff price untuk tiket outdoor and indoor tapi transport kena carik sendiri le. Man pulak tak biasa drive ke Genting. so kitorang tukar plan; pergi Cosmos je tapi berkumpul kat KL Sentral dulu. aku setuju. Man pun sama. so kitorang pakat jumpa kat sana je.

tah apa la malangnya nasib aku, air pulak takde. credit tak banyak, so aku sms hubby mintak dia callkan maintenance tanya memang takde air ke atau air dah kena potong. so dia bagitau paip air kat tingkat 5 pecah. so terpaksa la tutup bekalan air untuk seluruh bangunan. katanya dalam sejam 2 baru air ada. tu pun kalo ada. adoi! orang nak cepat, macam² pulak halangannya. aku bukak pili air, air memang kecik giler. aku tadah je la sementara masih ada air walopun sikit. sambil tu aku mandi, siap² and terus keluar. kalo boleh aku tak nak lambat. rindu nak jumpa adik² tersayang. dah lama aku tak jumpa diorang berdua.

masa aku kat tingkat 1, ramai giler makcik² and pakcik² berkumpul. semua bising² kata takde air tapi ada beberapa rumah masih ada air. so maknanya tak semua rumah kenalah... masa aku lalu, sorang makcik tu tegur "ha, dia dah mandi tu. ada air la tu. kenapa rumah kita takde air lagi nie?" sorang lagi makcik cakap rumah dia pun dah ada air. aku tak tunggu pun sebab nak cepat. kejar masa la katakan... so tak sempat pun nak bagitau yang rumah aku pun takde air jugak. titisan air pun dah takde masa aku nak keluar tadi.

lampu isyarat pejalan kaki rosak. setengah jam aku tunggu and tekan button tapi tak menyala... so terpaksa la menyeberang je terus sebab dah hampir kuyup menunggu. dah la panas terik... tahan teksi sebab rasa macam dah tak sempat dah nak naik komuter. takut lambat. so terus ke KL Sentral. sampai je aku terus call Atie and Man tapi diorang berdua masih belum sampai lagi. Man masih dalam train. Atie pulak masih menunggu train. tak kisah la. yang penting aku dah sampai dulu. hehe!

tak tau nak lepak mana sementara tunggu diorang. so aku terus ke food court and duduk dekat² pintu. senang nak tengok bila diorang dah sampai and senang untuk diorang nampak aku. aku tak tengok jam pun. so tak perasan la berapa lama aku tunggu diorang. Man sampai dulu, lepas tu baru Atie sampai. masing² kelaparan sebab bergegas keluar dari rumah and konon nak pergi Cosmos. takut muntah, so tak makan apa². tapi disebabkan dah lambat, cam tak berbaloi pulak nak gi Cosmos, so kitorang tukar plan, tengok wayang je kat Pavilion. sebelum tu alas perut kat Rasamas dulu kat bawah.

sambil makan tengah hari, sambil sembang². yelah, dah lama tak jumpa. so banyak la benda nak citer. Atie makin kurus. tak perlulah aku citer sebab apa. Man pun aku tengok dah kurus and makin tinggi. diorang pun kata aku pun dah banyak perubahan. syukur, Alhamdulillah! dah sudah makan, Man and Atie ambik gambar jap sambil² tunggu makanan hadam. terima kasih, Man sebab belanja aku and Atie makan! terharu sangat! :D

lepas tu kitorang ambik Monorail ke Sungai Wang. then jalan ke Pavillion. aku tak pernah pergi Pavillion. kalo Imbi, Low Yat, Sungei Wang and Bukit Bintang tu ada jugak la pergi walopun tak selalu. tapi Pavillion memang tak pernah. Bintang Walk pun aku tak pernah lalu. so agak kagum la dengan segala perkembangan yang aku cuma dengar je sebelum nie. dah lama aku tak jalan², so hari nie memang seronok jugak la jalan sana, jalan sini dengan adik² tersayang.

masuk je dalam Pavillion, terus pergi GSC. setelah bincang², masing² sepakat nak tengok Priest sebab masing² pun belum tengok Priest lagi. so beli terus tiket pukul 4.30 petang. sementara nak menunggu tu, kitorang ronda² cuci mata. Atie nak beli handbag. so sambil² tu temankan Atie carik handbag. then Man cakap dia nak kitorang makan something special. dia kata dah lama dia plan nak suruh kitorang rasa tapi tak kesampaian. so kitorang pun ikut jelah. sampai kat Beard Papa's, Man pun bagitau dia nak kitorang rasa cream puff kat situ. aku pilih chocolate. memang sedap. tak manis sangat. tak creamy sangat. just nice. aku suka rasa dia. thank you, Man! sedap!!! :D

then kitorang terus pergi GSC sebab dah nak dekat 4.20 petang dah. dah masuk and duduk, barulah aku tau kenapa Man suka sangat tengok wayang kat GSC Pavilion nie. memang selesa sangat. tak tau la macam mana nak cakap. sangat² selesa. citer Priest best! pada aku berbaloi. kalo nak compare with Van Helsing, memang Van Helsing lagi best le tapi Priest pun best le jugak.. cuma Vampire and Familiar dia tu tak serupa Vampire and Familiar dalam cerita² or game² yang biasa kita tengok. tu je! jalan cerita pada aku ok je. orang lain aku tak tau la. tapi Man and Atie pun kata best jugak. dari ending dia, nampak sangat la nanti ada sequel. cuma tak tau bila je.

anyway, lepas dah abis citer, kitorang pergi food court. tak tau nak makan apa sebenarnya sebab terlalu banyak pilihan. last² aku order kueytiaw je. Man kata dia dah pernah makan and sedap. memang sedap pun. just nice. Man pun order kueytiaw jugak. Atie order rojak. lepas makan, ingatkan nak pergi KL Sentral balik tapi hujan lebat pulak. so pergi Sephora and Vincci sebab Atie nak beli handbag. tapi tak jadi beli jugak sebab takde yang dia berkenan. so kitorang pergi Sungei Wang, jalan² lagi. hujan masih tak berenti and dah pukul 8 lebih dah. aku rasa penat dah berjalan je. rasa tak selesa sebab basah kuyup, so terpaksa mintak diri. Man and Atie temankan aku tunggu teksi. aku dah naik, barulah diorang masuk Sungei Wang balik.

sampai rumah, ingatkan nak mandi la pasal dah kuyup kena hujan. kang demam pulak. rupanya air masih takde. adoi! tension giler. harap² esok pagi dah ada air. kalo takde jugak, tak tau la...

thank you so much, Atie and Man! akak seronok sangat! seronok sangat²... jumpa lagi esok! ;)

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)