Sunday, December 26, 2010

Menarik? Oh, Tidak!

memang slalunya pun, takde apa yang menarik untuk diceritakan. lagi pun aku bercerita untuk aku, untuk kenangan aku sendiri. bukannya untuk orang lain. sebab tu aku tak kisah pun apa yang orang lain nak cakap (or kutuk). itu hak diorang nak kata apa pun. tapi perlu diingatkan, ini hak aku nak tulis apa pun pada bila² masa yang aku rasa nak tulis. sebagaimana aku menghormati hak orang lain, tolonglah hormati hak aku jugak. sebagaimana aku takde busybody hal orang lain, tolonglah jangan nak busybody hal aku.

korang yang dok kata busybody is a way of caring tu, i'm just gonna say that's bullshit!!! if i feel annoyed, then that's busybody. if i feel relieved, then that's caring. that's my definition. so tak payah le nak kata kau busybody pasal aku sebab kau caringkan aku. tipu je tu! kau busybody sebab kau memang jenis tak tau malu, suka nak masuk campur hal peribadi orang lain tanpa dipelawa. excuse me, aku takde tanya pendapat kau pun kan? so just keep your mouth shut & open when it's needed. i never ask for your opinion. so why bother?

menarik ke tak menarik ke kehidupan aku, kau peduli apa? jaga je la hal kau sendiri. kalau aku perlukan nasihat, aku tau la nak mintak dari sape. tak payah la nak offer free kat aku coz i don't even wanna hear it from a hypocritical person like you. yes, you! peduli apa aku kalau kau nak terasa dengan aktiviti harian aku. takde kena-mengena dengan kau pun. ada kluar nama kau ke? takde kan? so kalau kau nak terasa, kau punya pasal la. dah banyak kali aku cakap, jangan ambik tau tapi kau yang tak nak dengar. nak jugak sibuk² carik berita pasal aku. untuk apa? kau dapat apa? ada orang bayar kau gaji ke? berapa juta dia bayar kau?

oh ye, kalau aku dah block tu, tak payah la nak create account palsu yang baru then nak add aku. buang masa je! aku takkan accept orang yang aku tak kenal & tah dari mana datang tetiba je nak add. semak la wei! as for Twitter, suka hati aku la kalau aku tak nak accept kau. it takes time to heal my wound & i don't think i can forgive you yet. oh ye, tak payah nak cakap sedangkan Nabi pun ampunkan umat coz Nabi tu memang makhluk yang mulia. aku nie tak semulia Nabi nak terima kau balik dlm hidup aku. dengan apa yang kau dah buat dulu, setelah berkali² aku maafkan tapi kau sengaja nak menyakitkan hati aku berkali² jugak, aku rasa lagi bagus kalau kau takde terus dlm hidup aku. just leave me alone!

walau aku tak punya apa yang kau miliki, namun aku bahagia dengan apa yang aku miliki. kalau kau betul² bahagia dengan kehidupan kau seperti yang kau war²kan, then please just move on & buang aku jauh dari kotak ingatanmu. anggaplah yang kita tak pernah kenal. kalau aku boleh hidup tanpa kau, kenapa pulak kau tak boleh? antara nak dengan tak nak je...

untuk orang yang kuat perasan or over sensitif tu, aku tak pernah mention nama kau kat mana² pun. hanya aku yang tau adakah orang yang aku sebutkan tu adalah kau or orang lain. so tak payah la nak main serkap jarang or nak terasa² pulak. you don't know me, you don't really know the real me. you've no idea what's in my mind. apa yang aku luahkan hanya sekadar luahan rasa untuk melepaskan apa yang terbuku di dada... full stop!

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)