Sunday, August 8, 2010

Lagi Cerita Pasal Friend Stock (F$ di Facebook)

aku memang tak pernah jual mutual. so memang takde hal le diorang nak uninstall ke, inactive ke, someone ke, nak jadi flatliner ke; memang takde hal. aku cuma jual non-investor je. tu pun tak slalu sebab takde masa pun nak check sorang². biasanya aku jual sebab dia dah tak main, inactive, uninstall. flatliner pun aku jual jugak kalo non-investor tapi depends le. slalunya memang tak jual pun unless bila aku rasa dah bosan hold diorang lama² tapi tak jugak split. hahahaha! jahatnya bunyinya kan? :D

yang jual & quit sebab alasan tak munasabah tu memang ramai. kadang² memang lawak je bila diorang bagitau sebab musabab nak quit. tak logik pulak tu kebanyakannya. tapi aku tak kisah. suka hati la. nak jual ke, buat pekasam ke, suka hati. hak masing².

aku ada investor yang dah hold aku lebih 2 tahun dari masa memula dia beli & tak pernah boost aku skali pun. aku pun tak pernah tanya dia kenapa dia tak pernah boost aku. kitorang split pada masa yang sama banyak kali lak tu. dia ada gak tegur aku tapi tetap tak boost aku. hahahaha! tapi aku sket pun tak kisah. sebabnya dia still nak gak hold aku walopun dia tak pernah boost. so aku memang tak kisah. tu sebab aku rasa cam lawak je bila ada yang quit & jual sebab tak dapat beli balik investor diorang or sebab tak dapat boost. bodoh punya alasan. hahaha! tak dapat boost pun nak quit. tak dapat beli balik pun nak quit. apalah! pastu suka² jual semua mutual bila tak puas hati dengan seseorang. hahahaha! memang lawak betul orang² yang main F$ nie. macam² perangai. mengalahkan budak kecik. :D

pasal bail tu pulak. aku sebenarnya lagi suka kalo ada orang bail aku bila aku split. yelah, aku bukannya fast splitter pun. hehe! so kalo cepat max lagi best. tu aku la. hehe! aku tak pernah pun lagi tak sempat boost diri sendiri. slalunya sempat je sebab almaklum la not so fast splitterlah katakan. hahahaha!

majoritinya rasa rude kalo tak say thanks bila orang beli or boost. pada aku pulak, tu hak memasing. aku treat F$ nie just like a game. so takde nak rasa emo² sgt pun. tapi kadang tu teremo jugak. lol! takde orang say thanks pun aku tak kisah. aku boost supaya bila diorang split & bila dah sampai masanya aku dapat rewards. tu je. so aku boost slagi boleh bila aku main. biar aku say thanks kat orang yang beli & boost aku, orang yang aku beli or boost nak senyap seumur hidup pun, suka hati dioranglah. hehe! takde rugi apa pun. itu akulah. aku takde nak jual orang semata² dia tak say thanks kat aku. memang ada player yang jual orang yang tak say thanks. tapi macam aku kata tadi, tu hak memasing. :)

dari F$ nie gak kita dapat kawan kan? games, games jugak tapi bila dapat kawan memang best. lagi² yang nak layan aku nie berborak. takde la rasa cam cakap sengsorang. hahahaha! main F$ pun ada rasa sket bermakna dari biasa. hahaha! kalo aku perasan sendiri pun aku tak kisah. :P perasaan bahagia dapat kawan dari game nie memang tak tergambar dek kata². :D

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)