Friday, August 6, 2010

Cerita Pasal Friend Stock (F$ di Facebook)

sorrylah, aku bukannya tak nak split. memang nak split tapi aku dah biasa lepas split say thanks kat sume yang boost. so kalo F$ lembap + error, boleh buat sakit hati. takkan nak say thanks kat beberapa orang je, pastu yang lain tak say thanks pulak kan? dah la dulu ada 3 4 orang investors yang bengang bila aku tak say thanks kat diorang lepas split. bukannya aku tak nak but sometimes masa & keadaan yang menyakitkan hati tu buatkan aku takleh nak say thanks langsung. tapi tu lah, cakap pun bukannya diorang faham. tu sebab la aku memang dah jarang giler split. bukan sebab tak nak split. kalo investors jenis yang tak kisah takpe la. kalo ikutkan hati nak je aku split pastu blah macam yang lain. tapi kang ada lagi yang kecik hati + bengang kat aku. leceh sebenarnya main F$ versi sekarang nie. aku lebih suka masa sebelum ada split dulu. takde yang banyak songeh cam sekarang nie. split salah, tak split pun salah.

pasal gifts tu... sebenarnya aku tak tau nak kata apa. aku tak kisah sebab tu hak diorang, tokens diorang. so lantaklah. memang la sometimes tak suka gak sebab dah kira cam fake boost kan? tapi tu la diorang maybe ada reasons diorang sendiri. cam aku pulak dah biasa kalo bagi tokens kat sesape, aku kasik je heart. bukan sebab nak bagi fake boost ke apa. cuma macam tanda, aku dah bagi tokens & still takleh boost coz dia tak split. lebih kurg camtu la. aku tak reti camne nak explain. hopefully korang faham.

aku memang jarang bagi gift kat orang. tapi kalo aku nampak announcement or kalo ada yang mintak directly, (depends jugak la ikut mood aku) aku bagi. kalo kata saje² nak bagi gift memang tak. bab bail tu pun ikut mood. dulu aku suka bail orang tapi sebab slalu sangat kena marah (padahal kat tag diorang takde cakap pun takleh bail), so aku dah jarang jugak bail. tapi slalu kalo orang bail aku, aku bail diorang balik. kalo diorang dah max, then aku bagi la tokens & heart (depends jugak, kalo aku dah boost dia masa tu, aku takde kasik heart, cuma tokens je).

bab yang suka jual bila quit tu memang aku tak suka langsung. tapi aku malas nak bising². aku memang tak suka orang camtu. lagi 1 yang aku tak suka crash party. actually aku memang benci crash party dari dulu lagi. so kalo ada yang jual aku then suruh aku jual, aku takkan jual unless aku rasa bengang. kalo aku bengang, aku jual & block dia terus. aku malas nak main dengan orang camtu. sakit hati je. ada lagi 1 yang aku tak suka gak. jenis yang suka sangat jual mutual bila takde duit. yang tu pun menyakitkan hati. dah la kita support dia, hold dia but still dia nak jual kita dgn alasan takde duit. benci betul aku orang camtu. takde duit, mintak la. aku slalu bagi duit kat sesape je yang mintak. 10k 20k tu perkara kecik je bagi aku. tapi jgn le mintak slalu. sakit hati jugak asyik mintak je. ada setengah tu pulak, duit banyak, tokens pun banyak, lagi nak mintak kat aku. kalo jenis camtu memang aku malas nak layan. lantak la nak kata aku berlagak ke apa.

kalo korang nak tau main F$ nie boleh makan hati aku dibuatnya. tu yang dulu bila rasa menyampah yang teramat, aku quit. ada la 2 3 bulan aku tak masuk langsung. pastu biasa la, memang slalu la kena jual but aku tak kisah. lantak la situ. yang bestnya kan, diorang jual aku yang tak main masa tu sedangkan aku masih lagi hold stock diorang. bila aku main balik, aku jual diorang, tau pulak nak marah. aku cakap senang je, just as you can sold me anytime you want despite me still holding on to your stock, then i also have the right to sell you anytime i want. habis cerita. :P nak marah, marah la. peduli apa aku. diorang pun tak hold aku. aku hold sume investors, dah uninstalled or quit pun aku still hold & still boost. so kalo diorang takleh nak buat camtu & still jual bila aku inactive, aku pun boleh jual diorang bila² masa je yang aku suka. tul tak?

cukup la cakap pasal F$. sakit hati pulak. hahahahaha!

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)