Saturday, August 21, 2010

Berbuka Puasa

hampir pukul 11 pagi tadi, angah anta sms mengajak berbuka puasa beramai² di kedai mak. sebelum tu dah ada orang bertanyakan samada aku pergi atau tidak. dah tentulah aku mau pergi. bukannya sebab nak makan sangat cuma dah tentulah semuanya ada masa berbuka nanti. maksud aku kedua mertua, ipar duai & anak² mereka. tapi kemungkinan besar untuk tak pergi pun tinggi sebabnya hubby kata dia mungkin sampai rumah lewat sket. so maybe tak pergilah kot ke sana.

hampir pukul 7 malam, hubby call & suruh aku siap². dia baru selesai kerja & nak balik. katanya dia nak balik rumah dulu, nak mandi & salin pakaian. bila dah lambat sangat, aku pulak rasa tak nak pergi. macam terkocoh² je. takkan takde bawak apa? hubby kata takpe, nak buat macam mana kalo tak sempat nak beli. lagipun katanya dia dah call angah & angah kata tak payah bawak apa. yang penting bawak diri. maksudnya datang je la, melenggang je...

semua orang ada masa berbuka tadi. menunya nasi putih, ikan keli sambal, paprik udang, sup ayam, kerabu perut, kurma, karipap, popiah, bandung ais, soya, teh o & air mineral.

aku terkenangkan mama & abah, Mira, Nana & Lihah... apa menu berbuka diorang ye?

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)