Monday, July 26, 2010

Bermegah², Menunjuk² & Berlagak... Gosh, I Just Hate Them!

aku hanya aku, sekadar bersyukur dengan apa yang aku ada. baik atau jahatnya aku, elok atau buruknya kehidupanku, kaya atau miskinnya aku, itu terpulanglah pada penilaian masing². aku sedikit pun tak kisah apa orang nak kata. hidup aku urusan aku bukan urusan mereka... so yeah, whatever!

aku bosan dengan orang yang tak abis² nak berlagak baik, menunjuk² seolah² dia melakukan segala suruhanNya tak tinggal walo satu pun. pada aku orang yang suka menunjuk² nie tak dapat apa pun melainkan dapat penat je. apakah segala benda baik yang kamu lakukan seharian perlu dihebahkan serata dunia? i don't think so. pada aku biar orang lain tak tau apa perkara baik yang kita buat melainkan hanya Allah je yang tau. aku rasa itu lebih baik dari menipu diri sendiri & orang ramai... tapi tulah, macam aku cakap tadi, setiap orang ada hak masing². dia nak bermegah² ke, menunjuk² ke, nak berlagak ke, itu hak dia... so suka hati dialah! aku memang malas nak campur.

ye, memang aku suka main games kat FB (Facebook) bila aku ada masa terluang & bila aku bosan. ye, memang aku suka tengok movie, anime & drama boleh dikatakan hampir setiap hari. ye memang aku nie suka sangat buang masa buat perkara yang tak berfaedah di mata kau. but still what's your problem? aku main kat rumah kau ke? aku guna pc kau ke? kau bayar internet aku ke? kau bayar letrik aku ke? tak kan? so daripada menyibuk carik salah aku, why not spend times buat benda lain yang kau rasa berfaedah sgt² tu dari dok sibuk nak jaga tepi kain aku? and btw aku memang takde masa nak hebah² kat serata dunia time aku sembahyang, mengaji, puasa, pergi dengar ceramah agama, bayar zakat, bagi sedekah, etc sbb benda yang baik tak patut dihebah²kan pun tak kira la aku buat atau pun tak. buat dapat pahala tapi kalo sampai perlu hebahkan seantero dunia, rasanya takde dapat pahala pun. dapat dosa kot sebab riak... jangan tanya aku sebab aku bukanlah ustazah.

aku tak suka bercakap tentang agama bukan sebab aku membenci agamaku tapi sebab aku tak suka menyinggung perasaan orang lain. bukankah menyakiti hati orang lain tu berdosa? nak menegur orang pun biarlah kena pada caranya. tak perlulah nak sindir sana sini, bukannya berkesan pun. aku rasa teguran yang lembut lagi halus tu lagi memberi kesan tapi itu aku le. orang lain aku tak tau.

tak salah kalo nak menasihati sesama sendiri tapi sebelum sibuk nak membetulkan hidup orang lain yang salah di mata kamu, apakah hidup kamu tu benar² sempurna? pada aku takde apa pun yang sempurna di dunia nie melainkan Allah... jadi apa kata kamu tengok diri kamu sendiri, uruskan hidup kamu dulu sebelum mencampuri kehidupan orang lain? itu lagi bagus!

oh ye, blog aku suka hati aku le aku nak tulis apa. kalo kau tak puas hati, silalah berambus & baca blog orang lain. aku tulis untuk aku & bukan untuk sesape pun. ini cara aku meluahkan apa yang terbuku. like i've said countless times, everyone has their own unique way to express themselves... ini cara aku & aku rasa aku tak ganggu sesape pun dengan cara ini. so yeah, whatever!

0 comments:

Post a Comment

thank you! please come again! :)